Vernieuwing Ipenoord: Kwaliteitsverbetering vanuit historisch oogpunt

De VVD wil ondernemers de ruimte geven voor kwaliteitsverbetering en innovatie. De herontwikkeling van buitenplaats Ipenoord is zo’n kwaliteitsverbetering waar de gemeente haar medewerking aan moet verlenen, zo vindt de VVD. Zeker omdat deze plannen ook nog ontwikkeld zijn vanuit historisch oogpunt.

Veel andere raadsfracties hadden op en aanmerkingen, ook over het hoofdgebouw. Dit past echter al binnen het bestemmingsplan. Er zijn partijen die daarbij zelfs op de stoel van de welstandscommissie of de ondernemer(s) gaan zitten. Hoe moeten de panden eruit zien? Blijft het ‘karakter’ van het gebouw behouden? Hoeveel extra werkgelegenheid levert het op?

Als VVD hebben wij deze partijen (PvdA/GL en CDA) er telkens op gewezen, dat de Gemeenteraad hier niet over gaat. Uiteindelijk stemden –na het debat- alle partijen in met de vernieuwing, en kan de ondernemer verder aan de slag met buitenplaats Ipenoord.