Biggekerke: Eindelijk een nieuwe school en nieuw dorpshuis!

De kwaliteit van het onderwijs staat centraal. Maar de VVD vindt het ook belangrijk dat kinderen dichtbij naar school kunnen. Daarnaast wil de VVD wil het verenigingsleven, dorps- en wijkactiviteiten ondersteunen omdat dit belangrijke maatschappelijk bindmiddelen zijn. In elke kern een ruimte voor het houden van sociale activiteiten is daarbij een belangrijke voorwaarde.
Op 10 maart zijn beide tot afronding gekomen qua besluitvorming voor Biggekerke.

In een van de eerdere huisvestingsplannen van onze gemeente stond het al gepland: een nieuwe school voor Biggekerke. In dat plan lag de realisatie in 2012 in het verschiet.
Nu, 4 jaar later, konden we als raad dan toch eindelijk een besluit nemen over deze Multifunctionele accommodatie, waarmee het dorp ook een nieuw dorpshuis krijgt.

Wel houden we er rekening mee dat de leerlingenaantallen zullen afnemen, en dus zetten we vast in op een alternatieve invulling van het gebouw, als de schoolfunctie eindigt.

De VVD heeft er bij het college op aangedrongen rekening te houden met de veiligheid van de leerlingen en medewerkers van de Schute bij de tijdelijke huisvesting.

De VVD vindt het belangrijk dat de MFA Biggekerke met een school en een dorpshuis er komt, omdat de VVD het belangrijk vindt dat er in elke kern een plaats is waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en omdat het belangrijk is dat kinderen dichtbij naar school kunnen. Omdat uit de stukken en de toelichting bleek dat het alleen d.m.v. samenwerking met Woonburg een haalbare kaart is om de MFA te realiseren, heeft de VVD ingestemd met het raadsvoorstel.

En dan nu aan de slag… er is al genoeg tijd verstreken..!