Herontwikkeling Beach Hotel is kwaliteitsslag

De eigenaars van het Beach Hotel te Zoutelande hebben een initiatief voor herontwikkeling van het hotel ingediend. Het kwaliteitsverbeterplan is donderdag 13 november besproken in de gemeenteraad. De VVD vindt het positief dat een ondernemer een kwaliteitsslag wil maken en heeft daarom ingestemd met de randvoorwaarden voor de  herontwikkeling.

Tijdens de commissie en de raadsvergadering hebben de bedrijven van het naastgelegen bungalowpark ingesproken over het voorstel. Zij konden zich absoluut niet vinden in de plannen, die door hen te dominant werden gevonden, niet passend in de omgeving, de privacy zouden schenden etc. Naar aanleiding van de inspraakreactie en de behandeling in de commissie, heeft de initiatiefnemer met de betrokken families gesproken, en het plan aangepast. Dit stemde hen echter niet tevreden, en de raad ontving hierover een brief en rapport, en men sprak wederom in.

Hoewel de VVD de ´tegenpartij´ dankbaar was voor de informatie, vonden wij het prijzenswaardig dat de initiatiefnemer de plannen heeft aangepast. Daarbij hebben wij aangegeven dat de kwalificaties mooi of lelijk, dominant of inferieur, passend in de omgeving of niet, de mening zijn van diegene die ze uitspreekt. Naar de mening van de VVD passen de plannen binnen de uitgangspunten van de Structuurvisie, en belangrijker: een ondernemer die een kwaliteitsslag voor Zoutelande wil maken is zeer positief!