Onderzoek startershuisvesting

In april is er een onderzoek gehouden naar de woonwensen van jongeren in de gemeente. Bij de ingekomen stukken van de raadsvergadering van 5 juni, kon de raad kennisnemen van de resultaten. Het college gaf bij de aanpak aan, afspraken te zullen gaan maken met Woonburg over het behouden van voldoende aanbod in huur- en koopsegment.

De VVD heeft er bij het college op aangedrongen verder te kijken dan alleen de prestatie-afspraken die gemaakt kunnen worden met Woonburg. De woningbouwverenigingen hebben het momenteel niet makkelijk, en de kans dat er nieuwbouwprojecten zullen worden gestart, huurwoningen zullen worden gerenoveerd en/of verkocht en andere trajecten zullen worden gestart, is klein. De VVD vindt startershuisvesting belangrijk, en heeft dan ook de optie van een brainstorm met Woonburg, CPOZ (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap Zeeland), andere organisaties en de gemeente aangedragen, om zo tot nieuwe inzichten en oplossingen te komen.