Kiezers bedankt!

De verkiezingen zijn geweest en de campagne zit erop. Hoewel een aantal VVD-afdelingen heel mooie resultaten heeft behaald, valt het algemene beeld tegen. We hebben een tik gekregen. Ook in Veere heeft de VVD stemmen verloren ten opzichte van 2010. De vele moeilijke maatregelen die het kabinet de afgelopen anderhalf jaar heeft genomen beginnen hun vruchten af te werpen, maar de meeste mensen voelen daar in het dagelijks leven nog te weinig van.

Helaas heeft de verkiezingsuitslag voor de VVD in Veere zich vertaald in een zetel verlies. De komende 4 jaar zal de VVD met 3 zetels het liberale geluid in de Veerse Gemeenteraad laten horen. De volgende raadsleden zijn hiervoor benoemd:

1. Mineke Bierens-Maljaars

2. Bert van Halderen

3. Marin van den Berge

Kees Roelse had voldoende voorkeursstemmen voor een zetel in de Gemeenteraad, maar hij heeft aangegeven na 12 jaar niet meer terug te willen keren in de raad.

Afgelopen donderdag zijn de college-onderhandelingen gestart met het maken van procesafspraken. Jaap Melse (als informateur namens de grootste partij de SGP-ChristenUnie) gaat volgende week gesprekken houden met de afzonderlijke partijen. Namens de VVD worden de onderhandelingen gevoerd door Mineke Bierens en Kees Roelse (de kandidaat-wethouder).

Wij willen alle kiezers bedanken voor hun stem op de VVD! Natuurlijk hopen wij ook op uw steun bij de verkiezingen voor het Europees Parlement op 22 mei a.s.