Coalitie akkoord op hoofdlijnen nieuws bericht!

Beste VVD-leden,Wij zijn blij u te kunnen berichten dat SGP, Hart voor Veere, VVD en ChristenUnie in Veere overeenstemming hebben bereikt over een Hoofdlijnenprogramma voor het beleid in de komende vier jaar. Dat geldt ook voor de verdeling van portefeuilles onder de vier beoogde wethouders van de vier partijen.Het gaat om een Hoofdlijnenprogramma, omdat de ervaringen met zowel de corona-crisis als de oorlog in Oekraïne uitwijzen dat ontwikkelingen elkaar zo snel opvolgen, dat een 'dichtgetimmerd' bestuursbeleid niet realistisch is. De vier coalitiepartijen willen de Hoofdlijnen in de komende jaren in samenspraak met alle partijen in de gemeenteraad en met inwoners en ondernemers verder uitwerken in concrete plannen.Wij hebben ons best gedaan om het VVD-geluid te laten weerklinken in het Hoofdlijnenprogramma en zijn tevreden over het resultaat, waarbij we opmerken dat dit resultaat natuurlijk een compromis is, waar alle vier de partijen zich aan hebben verbonden.Volgens de daarvoor geldende regels wordt nu het zogeheten integriteitsonderzoek gestart voor de beoogde wethouders. Naar verwachting zullen de externe onderzoeksresultaten enkele weken op zich laten wachten.Het streven van de vier coalitiepartijen is om de beëdiging van de wethouders te laten plaatsvinden in de raadsvergadering van 19 mei aanstaande. In die vergadering zal dan ook het Hoofdlijnenprogramma worden gepresenteerd en toegelicht. Namens VVD-fractie Veere,Marja Osté en Ruud van Houten