VVD Veere initieert stikstofmotie

Koetjesrepen, chocomelk en Fristi werden uitgedeeld door de boeren. De sfeer was ontspannen en gemoedelijk. Het was een hele bijzondere entourage in een bomvolle raadszaal, waarin onze fractievoorzitter Marja Osté de ingediende stikstof-motie voorlas. Ook de Veerse boeren worstelen met de gecommuniceerde aanpak van de stikstofproblematiek en protesteren voor een beter perspectief. Daarbij kunnen zij ook de steun van de lokale politiek ook heel goed gebruiken. Die steun kwam er deze avond ook in de vorm van een unanieme stemmingsuitslag voor de motie.
Dit betekent dat het college nu aan de slag gaat. Zij zullen een schriftelijk statement naar Den Haag sturen waarin de gemeente Veere de zorgen over het stikstofbeleid uit en zich achter de brief van de provincie Zeeland schaart. Verder wordt GS uitgenodigd om z.s.m. in gesprek te gaan met alle betrokken partijen om  te komen tot een lokaal gedragen gebiedsgerichte aanpak met heldere opgaven en met duidelijke toekomstperspectieven.