“De Agrariër centraal”

In de raadsvergadering van 23 maart is de landbouwvisie Veere met deze mooie titel vastgesteld. En de VVD fractie heeft zich ingespannen om die woorden, agrariër centraal, tot uiting te laten komen in de visie.

De landbouw is belangrijk in Veere, zeker ook als beheerder van ons grondgebied. De VVD fractie vindt het daarom belangrijk om de agrarische ondernemer de ruimte te bieden. Wij zijn blij dat het college opnieuw in gesprek is gegaan met de agrariërs, zodat ook de sector uit de voeten kan met deze visie.

Ook de Veerse agrariërs moeten aan landelijke wet-en regelgeving voldoen. De VVD-fractie is van mening dat we er voor moeten waken daar nog niet extra regels bovenop te zetten. We zijn dan ook blij dat het ingediende amendement van onze fractie, waarbij jaartallen en percentages die nog niet zijn vastgesteld worden geschrapt,  unaniem is aangenomen