Amendement toetsingskader NBP

Waar we als VVD Veere tijdens de beschouwingen een kritische noot gekraakt hebben, was het proces rondom de uitdagingen van de woningbouw in Veere. Daar hebben we een motie voor ingediend. We hebben gevraagd om de NBP (nieuwbouwprogrammering) inzichtelijk te maken door een toetsingskader in het leven te roepen. Hiermee wordt het makkelijker om prioriteiten te stellen en er wordt voor iedereen inzicht gecreëerd om te zien waar de prioriteiten op gebaseerd zijn. Het bouwen van woningen is een uitdaging en daar helpen de juiste hulpmiddelen enorm bij. Ook deze motie werd met ruime meerderheid aangenomen.

Uiteraard hebben we ook nog gewezen op onze eerdere unaniem aangenomen motie van 9 november 2022, met daarin de oproep om een substantieel deel van alle nieuwe koopwoningen levensloopbestendig te bouwen. Levensloop bestendige woningen zijn nodig in de koopsector, niet enkel in de huursector.