6e herziening bestemmingsplan Buitengebied

Een actueel bestemmingsplan, wat een goed uitganspunt is voor de inwerkingtreding van de Omgevingswet (1-1-2024). Dat was de aanleiding voor de 6e herziening, maar daar kwam bij de reparatie van de regeling kleinschalig kamperen. Deze bleek nodig omdat binnen de huidige regeling het mogelijk was om plaatsgebonden kampeermiddelen te plaatsen op niet permante standplaatsen. Goed om te constateren dat het college dit in samenspraak en met instemming van de sector heeft opgepakt. Ondanks aandringen van de VVD-fractie is de begripsbepaling hotel niet aangepast. In de 5e herziening, die beleidsarm zou zijn, is dit begrip “stiekem” aangepast. Nu in de 6e herziening wordt als motivatie gebruikt : de 6e herziening is beleidsarm, dus we kunnen nu de begripsbepaling hotel niet aanpassen. De wereld op z’n kop, wat de VVD betreft! Onze fractie zal dit punt bij het ontwikkelkader verblijfsrecreatie opnieuw aankaarten.