Implementatie Mobiliteitsvisie Walcheren, Noordwestroute

De verkeersproblematiek in Veere. Om het maar met een understatement te zeggen: dat is een uitdaging. In 2024 gaan er eindelijk stappen gemaakt worden. De target is september voor de presentatie van de beoogde oplossing voor de problematieken in de noordwestroute. Dat zal puzzelen worden. Een integrale aanpak (ook met Middelburg en Vlissingen) is wat ons betreft nodig. Het blijft uitkijken voor waterbedeffecten. Een ingreep hier mag niet leiden tot het verplaatsen van de problemen naar daar.

VVD Veere heeft altijd aangedrongen op een weloverwogen traject. En ook nu hebben wij gehamerd op hele goede participatie en het betrekken van de raad in de informatiestromen. Dit allemaal om groot draagvlak te creƫren. IN Grijpskerke, Aagtekerke en Domburg wordt al jaren reikhalzend uitgekeken naar "de oplossing". September is natuurlijk erg ambitieus gezien de omvang van het dossier. Maar echt heel veel speelruimte is er ook weer niet, want in de commissie RO zijn n.a.g. dit raadsvoorstel de plannen voor Domburg in de ijskast gezet.

Daar zijn wij als VVD niet gelukkig mee. Wanneer de synergie tussen projecten goed bewaakt wordt, kunnen deze echt wel parallel doorlopen worden. Nu dreigt er een situatie van precedenten te ontstaan, die alles wat door verkeer geraakt wordt op slot gooit. En dan is stilstaan toch altijd weer achteruitgang.