Gezondheid

We hebben gezien wat het Corona-virus met ons kan doen. We zaten noodgedwongen meer thuis, sociale contacten waren minimaal en in veel gezinnen was het moeilijk om alle ballen in de lucht te houden. We hebben zo ervaren hoe belangrijk bewegen en mobiliteit is, voor iedereen maar vooral voor kinderen, jongeren en ouderen.

Het gemeentelijk beleid op dit punt blijft soms nog te veel hangen in mooie woorden. We moeten in ieder geval zuinig(er) omgaan met onze groene ruimtes, zodat onze inwoners optimaal worden uitgenodigd om er naar toe te gaan en hun beweging te krijgen. Daarnaast blijven we natuurlijk onze sportverenigingen ondersteunen.

Voor het welzijn van ouderen zijn sociale contacten en deelname aan de samenleving belangrijk. Met de beperkte mogelijkheden van openbaar vervoer in onze gemeente verdient dit blijvend onze aandacht. Burenhulp en initiatieven als Automaatje (hulp bij vervoer door vrijwilligers, georganiseerd vanuit de ANWB) kunnen hier prima in voorzien.