Gemeentelijke Organisatie

De gemeente is er voor haar inwoners en ondernemers. Van de gemeentelijke organisatie verwachten we, dat zij luistert, zorgt voor een uitstekende en klantvriendelijke dienstverlening en uitvoeringsproblemen oplost dan wel voorlegt aan de politiek verantwoordelijke bestuurders. Van die bestuurders verwachten we, dat ze integer en transparant handelen. Op een manier die we ook terug kunnen zien in de besluitvorming. Bovendien dient het college de gemeenteraad intensief mee te nemen bij haar afwegingen. En steeds moet het algemeen belang voorop staan en niet dat van een kleine groep die nadrukkelijk het podium zoekt.

Omdat we van mening zijn, dat we door regionale samenwerking sterker staan, vindt de VVD het belangrijk om de marketing van Veere op Zeeuws niveau te organiseren.

Verder hechten we belang aan een goede controle op de uitvoeringsorganisaties. Landelijke problemen met o.a. de belastingdienst hebben het nut hiervan wel aangetoond. We denken dan niet alleen aan onze Gemeenschappelijke Regelingen, maar ook aan uitvoerenden op het gebied van gezondheid, jeugdzorg en de Wmo.

En – last but not least – maken we ons grote zorgen over de personele ontwikkelingen binnen het gemeentehuis. Door het vertrek van diverse afdelingshoofden en ervaren medewerkers, staat de kwaliteit van de dienstverlening onder druk, waardoor er o.a. achterstanden zijn ontstaan in de afhandeling van vergunningaanvragen.

De rustige sfeer, waardoor de gemeente Veere steeds als aantrekkelijke werkgever werd gezien, lijkt ernstig aangetast. Deze negatieve trend moet zo snel mogelijk worden doorbroken en de VVD ziet dit als een belangrijk onderwerp voor het nieuwe college.